Asiointialusta
YritysDigi-hankkeessa toteutetut palvelulupauskyselyt osoittivat huomattavan osan elinkeinotoimintaa harjoittaville tahoille tarjotuista julkisen hallinnon palveluista olevan vielä ilman digitaalisia toteutuksia tai olevan saatavilla vain tulostettavina pdf-tiedostoina.
Organisaatioiden toimintojen ja palvelujen digitalisointiprojektien investoinneilta edellytetään kustannustehokkuutta. Nämä vaatimukset eivät täyty kun asiointimäärät ovat pieniä ja kun kehittämisen kohteena on koko toiminta- tai prosessiketju.
2021 asiointialustan konsepti
2022 asiointialusta – konseptista vaatimusmäärittelyyn
Kevään 2022 työskentelyn tavoitteena oli tarkentaa konseptikuvausta vaatimuskuvauksiksi, joita organisaatiot voivat hyödyntää osin tai kokonaisuudessaan hankkiessaan asiointialustoja tai vastaavia järjestelmäratkaisuja käyttöönsä.
Yhteystiedot
Marjukka Saarijärvi, neuvotteleva virkamies
valtiovarainministeriö, Julkisen hallinnon tieto- ja viestintätekninen osasto / Julk ICT, Digitalisaatio Puhelin:0295530208 [email protected]