Digitalisaation edistäjien verkosto (DEV)

Digitalisaation edistäjien verkosto on vuoropuhelukanava erityisesti julkisen hallinnon muutosagenttien ja -johtajien, palvelukehittäjien, palvelumuotoilijoiden, prosessi- ja projektikehittäjien, tiedonhallinnan- ja tietohallinnon ammattilaisten sekä julkisten palveluiden digitalisoinnista vastaavan valtiovarainministeriön välillä.

Mitä digitalisaation edistäjien verkostolla tavoitellaan?

Verkoston tavoitteena on auttaa hahmottamaan kansallisen digikehityksen tavoitteita sekä uusia tuulia ja tunnistamaan kunkin oma rooli kokonaisuudessa.

Digitalisaation edistäjien verkoston tehtävänä on

  1. tukea ja lisätä avointa vuorovaikutusta julkisen hallinnon digitalisaatiosta kiinnostuneiden kesken,
  2. tukea ja ruokkia pitkäjänteistä kehittämistyötä sekä yhteensovittavan kehittämisen ja -johtamisen näkökulmaa,
  3. tuoda esiin hyviä käytäntöjä julkisen hallinnon digitalisaatioon liittyen (mitä on tehty, mitä tehdään, mitä on tulossa), kohtauttaa kehittämistarpeita ja -tekoja sekä synnyttää uusia kehittämiskumppanuuksia
  4. tunnistaa digikehittämisen pullonkauloja yhteisen vuoropuhelun kautta,
  5. tuoda esiin verkostossa tunnistettuja kehittämishaasteita kansallisten kehittämishankkeiden valmistelussa. 

Ajankohtaista

Digitalisaation edistäjien verkoston toiminta on edennyt arviointivaiheeseen

Verkoston arviointikysely toteutettiin 14.3.–1.4.2022. Kyselyn tuloksia työstettiin verkoston kanssa yhteistyössä perjantaina 8.4.2022 järjestetyssä kokouksessa. 

Verkoston arviointimallin kyselyn tulokset

Verkoston alku

14.10.2021 järjestettiin Digitalisaation edistämisen ohjelman verkostotilaisuus, jossa työstettiin verkostoideaa. Tapahtuman materiaalit Digiohjelman pääsivulla.

Verkostotilaisuuden materiaalit

Toiminta vuosina 2021–2022

Verkoston toiminta käynnistettiin syksyn 2021 aikana eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Verkosto kokoontuu pääsääntöisesti joka kuukauden 1. perjantaina klo 9.15–10.15. Tarkista kuitenkin mahdolliset pyhäpäivien tms. aiheuttamat muutokset aikataulussa alla olevasta listasta.

Osallistumislinkki tapaamisiin (Teams)
Osallistumislinkki Teamsiin

Osallistumisohjeet
Tietoa esitysmateriaalien saavutettavuudesta

Vuosi 2022

Tulevat tapaamiset ja teemat

7. lokakuuta: Digipalvelut
4. marraskuuta: Yritysdigi
2. joulukuuta: Digiohjelma ja verkoston jatkuvuus (Tapaaminen poikkeuksellisesti klo 13.00–14.00).

Menneet tapaamiset ja esitysmateriaalit

Teema yritysdigi: 14. tammikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digituki: 4. helmikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digilainsäädäntö: 4. maaliskuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema verkoston toimintamallin arviointi: 8. huhtikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digipalvelut: 6. toukokuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema yritysdigi: 3. kesäkuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digituki: 12. elokuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digilainsäädäntö: 2.syyskuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Vuosi 2021

Teema verkoston käynnistyminen, mitä, kenelle, miksi: 5. marraskuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Teema digipalvelut: 3. joulukuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä

Verkosto sosiaalisessa mediassa

Keskustelu somessa käydään asiasanalla #DiginEdistäjät. Seuraamalla valtiovarainministeriön sosiaalisen median kanavia pysyt kärryillä myös verkoston toiminnasta. 

Yhteystiedot

Tanna Rantanen, asiantuntija 
valtiovarainministeriö, Julkisen hallinnon tieto- ja viestintätekninen osasto / Julk ICT, Digitalisaatio 0295530039