Digitalisaation edistäjien verkosto (DEV)
Mitä digitalisaation edistäjien verkostolla tavoitellaan?
Verkoston tavoitteena on auttaa hahmottamaan kansallisen digikehityksen tavoitteita sekä uusia tuulia ja tunnistamaan kunkin oma rooli kokonaisuudessa.
Digitalisaation edistäjien verkoston tehtävänä on
1. tukea ja lisätä avointa vuorovaikutusta julkisen hallinnon digitalisaatiosta kiinnostuneiden kesken,
2. tukea ja ruokkia pitkäjänteistä kehittämistyötä sekä yhteensovittavan kehittämisen ja -johtamisen näkökulmaa,
3. tuoda esiin hyviä käytäntöjä julkisen hallinnon digitalisaatioon liittyen (mitä on tehty, mitä tehdään, mitä on tulossa),
- kohtauttaa kehittämistarpeita ja -tekoja sekä
- synnyttää uusia kehittämiskumppanuuksia
4. tunnistaa digikehittämisen pullonkauloja yhteisen vuoropuhelun kautta,
5. tuoda esiin verkostossa tunnistettuja kehittämishaasteita kansallisten kehittämishankkeiden valmistelussa.
Ajankohtaista
Digitalisaation edistäjien verkoston toiminta on edennyt arviointivaiheeseen
Verkoston arviointikysely toteutettiin 14.3.-1.4.2022. Kyselyn tuloksia työstettiin verkoston kanssa yhteistyössä perjantaina 8.4.2022 järjestetyssä kokouksessa.
Tästä linkistä pääset tutustumaan verkoston arviointimallin kyselyn tuloksiin
Verkoston alku
14.10.2021 järjestettiin Digitalisaation edistämisen ohjelman verkostotilaisuus, jossa työstettiin verkostoideaa. Tapahtuman materiaalit Digiohjelman pääsivulla.
Tästä linkistä pääset tutustumaan verkostotilaisuuden materiaaleihin
Toiminta vuosina 2021–2022
Verkoston toiminta käynnistettiin syksyn 2021 aikana eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Verkosto kokoontuu pääsääntöisesti joka kuukauden 1. perjantaina klo 9.15–10.15. Tarkista kuitenkin mahdolliset pyhäpäivien tms. aiheuttamat muutokset aikataulussa alla olevasta listasta.
Osallistumislinkki tapaamisiin (Teams)
Liity verkoston Teams-tapaamisiin tästä linkistä
Osallistumisohjeisiin voit tutustua ennakkoon täältä
Tietoa esitysmateriaalien saavutettavuudesta löytyy täältä (saavutettavasti.fi)
Vuosi 2022
Tapaamiset ja teemat
3. kesäkuuta: Yritysdigi
Heinäkuu: Kesätauko
12. elokuuta: Digituki
2. syyskuuta: Digilainsäädäntö
7. lokakuuta: Digipalvelut
4. marraskuuta: Yritysdigi
2. joulukuuta: Digiohjelma ja verkoston jatkuvuus
Menneet tapaamiset ja esitysmateriaalit
Teema yritysdigi: 14. tammikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Teema digituki: 4. helmikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Teema digilainsäädäntö: 4. maaliskuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Teema verkoston toimintamallin arviointi: 8. huhtikuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Teema digipalvelut: 6. toukokuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Vuosi 2021
Teema verkoston käynnistyminen, mitä, kenelle, miksi: 5. marraskuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Teema digipalvelut: 3. joulukuuta
Tutustu esitysmateriaaleihin täältä
Verkosto sosiaalisessa mediassa
Keskustelu somessa käydään asiasanalla #DiginEdistäjät. Seuraamalla valtiovarainministeriön sosiaalisen median kanavia pysyt kärryillä myös verkoston toiminnasta.
Tanna Rantanen, asiantuntija
valtiovarainministeriö, Julkisen hallinnon tieto- ja viestintätekninen osasto / Julk ICT, Digitalisaatio Puhelin:0295530039 [email protected]