Vaikuttavat julkiset hankinnat ja niiden mittaaminen -webinaari
Perjantai 3.2.2023 klo 9.00 – 11.00

Tervetuloa kuulemaan ajankohtaista tietoa ja keskustelemaan vaikuttavien julkisten hankintojen mittaamisesta sekä ajankohtaisista työkaluista. Hankinta-Suomen webinaarissa käsitellään muun muassa hankintojen mittaamisen kokonaiskuvaa sekä työvälineitä ja hankintojen suunnittelua tukevaa tietoa.
Osallistumalla webinaariin kuulet tiiviiden puheenvuorojen muodossa muun muassa kokemuksia vastuullisuusraportoinnista, ajatuksia uudesta johdon hankintanäkymästä ja Hilmaan rakennettavasta kilpailutuskalenterista sekä millainen uusi kestävien hankintojen kriteeritietoalusta voisi olla. Jokaisen puheenvuoron jälkeen on varattu aikaa kysymyksille ja kommenteille vuorovaikutteisella verkkoalustalla.
Maksuton webinaari järjestetään Teamsin kautta perjantaina 3.2.2022 klo 9–11. Webinaari on tarkoitettu kaikille Hankinta-Suomen teemaryhmiin osallistuville ja erityisesti julkisten hankintojen mittaamisesta kiinnostuneille.
Webinaari järjestetään yhteistyössä valtiovarainministeriön, Kuntaliiton, KEINO-osaamiskeskuksen, Valtiokonttorin, Hanselin sekä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa.
Ilmoittaudu webinaariin viimeistään 1.2.2023 alla olevan linkin kautta.
Alustava ohjelma
9.00 Tilaisuuden avaus
- finanssineuvos Tarja Sinivuori-Boldt, valtiovarainministeriö
- johtava lakimies Katariina Huikko, Kuntaliitto
9.05 Tilaisuuden ohjeistus
- kehityspäällikkö Mika Hänninen, Hansel Oy
9.10 Hankintojen mittaamisen kokonaiskuva (5 min + 5 min)
- erikoistutkija Katriina Alhola, Suomen ympäristökeskus
Teema 1: Seurantatiedot hankintojen johtamisen tukena (5 min + 5 min per aihe)
9.20 Johdon hankintanäkymä
- ohjelmapäällikkö Maria Röykkä, valtiovarainministeriö
9.30 Vastuullisuusraportointi ja hankintojen mittaaminen – Case Valtionhallinto
- vastuullisuusasiantuntija Katri Kanerva, Valtiokonttori
Teema 2: Työvälineet ja tiedot hankintojen suunnittelun tukena (5 min + 5 min per aihe)
9.40 Hilmaan rakentuva julkisen sektorin kilpailutuskalenteri
- kehittämispäällikkö Lotta Degerholm, Valtiokonttori
9.50 Hankintaluotsin kategoriakohtaiset toimenpiteet
- kehitysasiantuntija Sanna Viljamaa, Hansel Oy
10.00 Kestävien hankintojen kriteeritietoalusta
- asiantuntija Suvi Salmela, Motiva Oy
Teema 3: Työvälineet ja tiedot hankintojen seurannan tukena (5 min + 5 min per aihe)
10.10 Seuraa hankintojesi vaikuttavuutta – uudet tilastotiedot saatavilla Hilmasta
- palvelupäällikkö Tuula Risikko, Hansel Oy
10.20 Hankintapulssin uudet raportit
- kehityspäällikkö Tapio Koivisto, Hansel Oy
10.30 Hankintojen big data apuna kohti vaikuttavampia hankintoja
- kehityspäällikkö Mika Hänninen, Hansel Oy
10.40 Loppukeskustelu: Miten tästä eteenpäin?
- finanssineuvos Tarja Sinivuori-Boldt, valtiovarainministeriö
- johtava lakimies Katariina Huikko, Kuntaliitto
- kehityspäällikkö Mika Hänninen, Hansel Oy
Lisätietoja:
kehityspäällikkö Mika Hänninen, Hansel Oy
[email protected], 0294 444 279
Kohderyhmät: julkinen hallinto, kunnat, valtionhallinto, yliopistot ja korkeakoulut, yritykset, järjestöt ja yhteisöt, hyvinvointialueet