Jarkko Levasma jatkaa ICT-johtajana
Valtioneuvosto on nimittänyt diplomi-insinööri Jarkko Levasman valtiovarainministeriöön julkisen hallinnon tieto- ja viestintäteknisistä asioista vastaavaksi ICT-johtajaksi. Levasma on toiminut tehtävässä vuodesta 2021.
”On suuri kunnia ja ilo jatkaa yhteistä työtä julkisen hallinnon digitalisaation rakentamisessa. Julkinen hallinto uudistaa palveluitaan ja toimintaansa tekoälyä laajasti ja vastuullisesti soveltaen seuraavien vuosien aikana. Olemme ison äärellä”, sanoo Levasma.
Levasma on työskennellyt valtiovarainministeriön ICT-johtajana, ylijohtajana vuodesta 2021. Tätä ennen Levasma on työskennellyt useissa eri tehtävissä Verohallinnossa, kuten tuotehallintayksikön ylijohtajana ja kehitys- ja tietohallintojohtajana.
Valtioneuvosto päätti nimityksestä torstaina 25. kesäkuuta. Levasma nimitettiin virkaan 1.8.2026–31.7.2031 määräajaksi.
ICT-johtaja toimii julkisen hallinnon tieto- ja viestintäteknisen osaston osastopäällikkönä. JulkICT-osasto valmistelee mm. asiat, jotka koskevat julkisen hallinnon tiedonhallinnan yleistä kehittämistä ja ohjausta, yhteisten tietovarantojen yhteentoimivuuden ohjausta sekä valtion yhteisten tieto- ja viestintäteknisten palvelujen ohjausta. Lisäksi JulkICT:n tehtäviin kuuluu turvallisuusverkkotoiminnan ja turvallisuusverkon palvelutuotannon ohjaus ja valvonta sekä julkisen hallinnon yhteisten sähköisen asioinnin ja hallinnon tukipalvelujen ja niiden tuotannon ohjaus. JulkICT vastaa Digi- ja väestötietoviraston, Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin ja Tilastokeskuksen tehtäviin liittyvästä ohjauksesta.
Lisätietoja:
Hallinto- ja kehitysjohtaja Anu Nousiainen, puh. 02955 30326, anu.nousiainen(at)gov.fi