FI SV

Digitaalisten palveluiden laatu

Osana digitaalisten palvelujen ensisijaisuuden edistämistä valtiovarainministeriössä käynnistettiin keväällä 2018 digitaalisten asiointipalvelujen laatua selvittävä työ. Siinä selvitetään mitkä seikat muodostavat asiakkaan kannalta hyvän käyttökokemuksen ja mitkä seikat varmistavat, että viranomaispalvelun tuotantoprosessi johtaa laadukkaaseen palveluun. Huono käyttökokemus ei innosta käyttämään digitaalista kanavaa toista kertaa ja on omiaan heikentämään halukkuutta asioida digitaalisesti muissakin palveluissa.

Asiointipalveluiden laatua selvittämään perustettiin työn tueksi keväällä 2018 työskentelyryhmä, joka jatkoi toimintaansa vuoden 2018 loppuun. Työskentelyryhmän tuotoksia ovat:  

Asiointipalveluiden laadun itsearviointia hyödynnetään osana Tiekartta-palveluiden valintakriteereitä. Lisätietoja Digitaalisten asiointipalvelujen tiekartta -sivulla.

Tiekartan palveluiden itsearvioinnin tulosyhteenveto

 

Lisätietoja:

Uutinen 20.3.2019: Uudistetulle digipalvelujen tiekartalle 224 asiointipalvelua

Digi ekaksi -seminaari 20.3.2019 tallenne ja diaesitys 

Marjukka Saarijärvi, neuvotteleva virkamies, 0295 530 208, marjukka.saarijarvi(at)vm.fi

Digitaalisten palveluiden ensisijaisuuden toimeenpanon infotilaisuus 7.3.2018 (Digitaalisten palveluiden laadusta diat 24-35)