Digitaalisten palveluiden laatu

Osana digitaalisten palvelujen ensisijaisuuden edistämistä valtiovarainministeriössä käynnistettiin keväällä 2018 digitaalisten asiointipalvelujen laatua selvittävä työ. Siinä selvitetään mitkä seikat muodostavat asiakkaan kannalta hyvän käyttökokemuksen ja mitkä seikat varmistavat, että viranomaispalvelun tuotantoprosessi johtaa laadukkaaseen palveluun. Huono käyttökokemus ei innosta käyttämään digitaalista kanavaa toista kertaa ja on omiaan heikentämään halukkuutta asioida digitaalisesti muissakin palveluissa.

Asiointipalveluiden laatua selvittämään perustettiin työn tueksi keväällä 2018 työskentelyryhmä, joka jatkoi toimintaansa vuoden 2018 loppuun. Työskentelyryhmän tuotoksia ovat:  

Asiointipalveluiden laadun itsearviointia hyödynnetään osana Tiekartta-palveluiden valintakriteereitä. Lisätietoja Digitaalisten asiointipalvelujen tiekartta -sivulla.

Lisätietoa:

Petteri Ohvo, hankepäällikkö, 0295 530 094, petteri.ohvo(at)vm.fi

Digitaalisten palveluiden ensisijaisuuden toimeenpanon infotilaisuus 7.3.2018 (Digitaalisten palveluiden laadusta diat 24-35)