Remissrespons
47 utlåtanden om utvecklingsprogrammet för digital säkerhet
finansministeriet
Utgivningsdatum
12.10.2018
13.05
Nyhet
Finansministeriet fick 47 utlåtanden om de utvecklingsprogrammet för digital säkerhet inom den offentliga förvaltningen inom den utsatta tiden. Utvecklingsprogrammets målet är att förbättra organisationernas beredskap och förmåga att agera säkrare i en digital verksamhetsomgivning. Remisstiden löpte ut måndagen den 10 oktober.
- Utlåtanden (på finska)
- Utvecklingsprogrammet för digital säkerhet säkerställer den offentliga förvaltningens driftsäkerhet (nyhet 25.9.)
Mer information
Kimmo Rousku, VAHTI-generalsekreterare, Befolkningsregistercentralen, tfn 0295 535 120, fornamn.efternamn(at)vrk.fi
Aku Hilve, enhetschef, finansministeriet, tfn 0295 530 088, fornamn.efternamn(at)vm.fi
Digitalisoituminen
Förvaltningspolitiken
Offentliga förvaltningens ICT
Se även
Finansministeriet publicerade en ny uppdaterad version av statsförvaltningens riktlinjer för molntjänster
FM
Pressmeddelande
24.9.2024 13.31
Minister Ikonen berömmer Finlands och Sveriges beslut om att utveckla samarbetet i fråga om utbyte av befolkningsuppgifter
FM
Pressmeddelande
17.9.2024 14.22
Elektroniskt delägarregister underlättar skötseln av dödsboets ärenden
FM
Nyhet
3.7.2024 10.43
Myndighetspost till medborgare sänds i framtiden i regel elektroniskt
FM
Pressmeddelande
8.4.2024 14.00
Skötseln av en avliden anhörigs angelägenheter görs smidigare
FM
Pressmeddelande
8.4.2024 9.03