Remissrespons
47 utlåtanden om utvecklingsprogrammet för digital säkerhet
finansministeriet
Utgivningsdatum
12.10.2018
13.05
Nyhet
Finansministeriet fick 47 utlåtanden om de utvecklingsprogrammet för digital säkerhet inom den offentliga förvaltningen inom den utsatta tiden. Utvecklingsprogrammets målet är att förbättra organisationernas beredskap och förmåga att agera säkrare i en digital verksamhetsomgivning. Remisstiden löpte ut måndagen den 10 oktober.
- Utlåtanden (på finska)
- Utvecklingsprogrammet för digital säkerhet säkerställer den offentliga förvaltningens driftsäkerhet (nyhet 25.9.)
Mer information
Kimmo Rousku, VAHTI-generalsekreterare, Befolkningsregistercentralen, tfn 0295 535 120, fornamn.efternamn(at)vrk.fi
Aku Hilve, enhetschef, finansministeriet, tfn 0295 530 088, fornamn.efternamn(at)vm.fi
Digitalisoituminen
Förvaltningspolitiken
Offentliga förvaltningens ICT
Se även
Myndighetspost till medborgare sänds i framtiden i regel elektroniskt
FM
Pressmeddelande
8.4.2024 14.00
Skötseln av en avliden anhörigs angelägenheter görs smidigare
FM
Pressmeddelande
8.4.2024 9.03
OECD:s jämförelse om elektronisk förvaltning beskriver framstegen i förhållande till rekommendationen om e-demokrati - Finland på medelnivå
FM
Pressmeddelande
2.2.2024 10.07
Finansministeriet har uppdaterat riktlinjerna för den offentliga förvaltningens molntjänster
FM
Pressmeddelande
25.10.2023 9.52
Finland övade beredskap inom finansbranschen tillsammans med Förenta staterna och partnerländerna i närområdet
FM
Pressmeddelande
1.9.2023 10.57
Den digitala säkerheten kan förbättras genom maskininlärning
FM
Pressmeddelande
1.8.2023 9.32