Tilaisuudet
Terveydenhuollon etäpalvelut & teknologia -seminaari 24.11.2015
Kuntatalolla Helsingissä ja etänä Lyncillä
Kuntaliitto ja Etäpalveluhanke järjestävät yhteistyössä terveydenhuollon etäpalveluita ja niiden teknologiaa käsittelevän seminaarin. Luvassa on tietoa etäpalveluista julkisella sektorilla, suomalaisten suhtautumisesta eri etäpalveluiden käyttöön ja mielenkiintoisia case-esimerkkejä. Tilaisuus on tarkoitettu ensisijaisesti sosiaali- ja terveydenhuollon etäpalveluista ja etäpalveluiden kehittämisestä kiinnostuneille kuntatoimijoille (kuntien johto, tietohallintojohto ja palveluiden kehittämisestä vastaavat).
Tervetuloa mukaan joko paikanpäälle tai etänä Lyncillä (linkki lähetetään ilmoittautuneille). Ilmoittautuminen 19.11. mennessä. Tilaisuus on maksuton.
Etäpalvelun infopäivä 27.10.2015
Valtiovarainministeriö järjesti Etäpalvelun infopäivän tiistaina 27.10.2015 klo 12.00 - 15.00. Päivä oli tarkoitettu yhteispalvelupisteiden ja Asiointipisteiden palveluneuvojille, heidän esimiehilleen, palvelutuottajien edustajille ja etäpalveluhankkeen sidosryhmille.
Tilaisuuteen osallistui videoitse ja Lyncin kautta noin 110 henkilöä.
Tilaisuuden ohjelma
Tilaisuuden avaus ja tilannekatsaus, Eelis Laine
Asiakaspalvelun kehittämistilanne, Marko Puttonen
Neuvottelulaitteiden korvaaminen - uuden ratkaisun esittely
Laitteiden palautus, uusi ratkaisu, Eelis Laine
Koulutus, testaus, käyttöönotto, Maria Nieminen
Uuden ajanvarausjärjestelmän esittely, Maria Nieminen
Katsaus tulevaisuuteen, Nora London
Etäpalvelun koulutus- ja tiedotuspäivä 26.3.2015
Valtiovarainministeriö järjesti Etäpalvelun koulutus- ja tiedotuspäivän torstaina 26.3.2015 klo 12.00 – 15.30. Päivä oli tarkoitettu yhteispalvelupisteiden ja Asiointipisteiden palveluneuvojille, heidän esimiehilleen, palvelutuottajien edustajille ja etäpalveluhankkeen sidosryhmille. Tilaisuuteen osallistui reilut 140 henkeä, joista liki 120 videoneuvotteluyhteydellä. Ohessa tilaisuuden ohjelma ja esitykset.
Avauspuheenvuoro - Uusi yhteinen asiakaspalvelu, Marko Puttonen
Uutta Etäpalvelussa, Maria Nieminen
Miten Kela mahdollistaa online-palvelun Asiointipisteestä, Asko Kiukas
Etäpalvelun hyötyaakkoset asiakkaalle, Seija Rautiainen
Etäpalvelun menneisyys, nykyisyys, tulevaisuus, Seija Rautiainen
Asiakkaan tarina, Seija Rautiainen
Etäpalvelun verkkokoulutuksen esittely, Maria Nieminen
Asiakkaan tarpeiden huomioiminen asiakaspalvelupisteen avaamisessa – Case Vantaa, Tiina Hörkkö
Kotikäyttökokeilut, Nora London
Tulevaisuuden etäpalvelumalli, Nora London